2012. április 16., hétfő

30Y

Hát ez a blog elindított a lejtőn. Eddig csak élveztem a kanalaimat, most meg már tudni is akarok róluk dolgokat. Tényleg eddig soha semmilyen kutatást nem végeztem, hogy mi mire való, most viszont kinyílt előttem egy új dimenzió. Most látom, hogy mennyi információ van az interneten, hány és hány típus, korszak és jellemző. Ó jó anyám! Én ezt az ajtót gyorsan szeretném visszazárni, mert olyan nincs hogy akkor kicsikét beleolvasok pl a wikipédia  List of types of spoons bejegyzésébe és már dolgozom is tovább... akkor bizony egyesével rá kell keresnem (a belső hang mondja!!!) az érdekesnek tűnő nevekre, hogy mégis hogy nézhet ki a velős kiskanál, na meg a kokainos, és az abszintos és így tovább még tizenöt tétel... És akkor ott a baj, vége. Nem, nem, ne ránts magadba te feneketlen kút! Ráadásul ez a blog sem azzal a szándékkal indult, hogy egy kanáltipológiai kislexikont hozzak létre! 
Az egész mai kutakodás ezzel a különösen csodálatos darabbal kezdődött. Van róla épp elég mondanivalóm anélkül is, hogy tudnám, mire való, de én mégis felderítettem, hogy ez egy úgynevezett "berry spoon". Bogyós/apró gyümölcsök, esetleg saláták kanalazására való, jellemzően nagyobb, és nagyon díszes a feje. Ennek például aranyozott és virágmintás, a széle pedig még cakkos is. Különleges és értékes darabja a gyűjteménynek!
Ezt is Judittól kaptam ám! És nem is akármikor! A harmincadik születésnapomra adta azzal a megjegyzéssel, hogy hát ez egy olyan "harmincadik születésnapi" kanál. És milyen igaz, megadta a módját! Kaptam már tőle mindenféle kanalat, vicceset és különlegeset, kicsit, nagyot, műanyagot, fémet és sok mást, de ez valahogy tényleg olyan harmincéveses. Ez nem ám egy fruska kanala, sokkal inkább egy érett nőé. Akkor persze úgy éreztem, hogy akkor már egyenesen nevezhetnénk öregesnek, vagy nyanyásnak, de így visszatekintve egyre tetszetősebben hangzik az a harmincasság.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése